جاذبه هاى خوزستان

🔸منطقه: خوزستان
🔸مدت برنامه: ٨ روزه
🔸سطح برنامه: اکوتوریسم با سطح بسیار آسان
🔸زمان اجراى برنامه: ساعت ٧ صبح سه شنبه ٢٩ اسفند تا ساعت ٢٠ سه شنبه ٧ فروردین ماه

درود بر خانواده بزرگ آزادگان
29اسفند 96 ساعت 11صبح با 42نفر از بهترینهای آزادگان پا در سفر نهادیم ...
نزدیک غروب، پارکآبشارهای شاهرود توقف کردیم تا مراسم کهن تحویل سال را درکنار هفت سینی به یاد ماندنی بجا آوریم ، پنجه طلایی استاد باغانی بر گیتار که توام شد با ترانه زیبای بهاری انرژی جمع را دو چندان کرد ، تفعلی بر حضرت حافظ زدیم و با آتش بازی و نور افشانی و شیرینی و آواز جمعی و گرفتن عکسهای یادگاری  سالمان را نو کردیم و دوباره سوار اتوبوس شدیم ...
فردا ظهر ناهار، اهواز میل کردیم و سپس به مضیف جزیره مینو رفتیم کمی توقف و سپس شرکت در مراسم قهوه خوری اعراب و بعد هم بازدید از مسجد رنگونی ها و بازار ته لنجی ها و خرید و فلافل خوری و بعد هم شب مانی در مضیف ...
روز بعد صبح رفتیم به سمت تالاب شادگان و قایق رانی در ونیز ایران با نیزارهای زیبایش و دیدن آبتنی گاومیش ها و بعد هم رفتیم  دزفول از پل قدیمی دیدن کردیم و حمام کورناسیون و سپس به سمت روستای پامنار رفتیم و شب در خانه روستایی با معماری عجیب خوابیدیم و صبح قایق ران ها را بیدار کردیم با تلفن تا به دریاچه شهیون بروند تا در هوای مطبوع بهاری بتونیم قایق سواری کنیم و لذت ببریم. هوا خوب بود و همه چیز بر وفق مراد ....
بعد رفتیم به سمت دزفول و تحویل سوئیت ها و کمی استراحت و بازار و خرید هدیه و تشریفات جشن تولد راننده خوبمون جناب جباری در باغ اردوگاه محل اسکان ....
چهارمین روز بهار رفتیم برای بازدید سد دز (گشتی خارج از تعهدات برنامه ) زیبا بود و باعظمت و بسیار حساب شده متعلق به دوره پهلوی ، بعد هم شهر شوش ،چغازمبیل ، دانیال نبی و قلعه شوش وموزه و کاخ آپادانا  بعدهم برگشت به دزفول
و شب مانی در سوئیت ها ...
پنجمین روز بهار ساعت 4صبح رفتیم با سه دستگاه مینی بوس به سمت آبشار شوی ساعت 8صبح رسیدیم و بعد صرف صبحانه رفتیم به سمت آبشار شوی 11:45دقیقه رسیدیم پای آبشار و تا ساعت 12:30دقیقه توقف کردیم متاسفانه یکی از سه آبشار کاملا خشک بود و دوتای دیگر نسبت به پارسال کم آب شده بود. بعد هم دوباره به سمت مینی بوسها و صرف ناهار و حرکت به سمت دزفول و ساعت 9شب اقامتگاه بودیم ....
ششم فروردین شهر شوشتر
سازه های آبی, قلعه سلاسل ، خانه مستوفی ها و دوباره لذت بردن از صدای خوب استاد باغانی اینبار با سه تار در حالیکه لباس محلی دوره قاجار به تن کرده بودیم و با صدای ساز سنتی و پوشش سنتی در خانه متعلق به یکی از تجار آن دوره لذت میبردیم ، یادمان آمد وقت تنگ است و یکی از گشتها هنوز اجرا نشده ، رفتیم به سمت چال کندی زیبا با طبیعتی بینظیر ، باز هم قایق رانی در یک فضا و هوای دل انگیز و سپس حرکت سمت مشهد و صرف شام در خرم آباد و فردا شب هفتم فروردین ساعت 8شب مشهد ایستگاه گلبهار با گروهی شاد و خوب و مهربان خداحافظی کردیم